fbpx
Annonse:
NYTT «FAMILIEMEDLEM»: Steen Gunnar Heim, En Av Eierne I Twin Thunder Lyngdal, Og Markedssjef For Polaris Sin Skandinaviske Avdeling, Niklas Frisk Viser Frem Indian-familiens Nyeste Tilskudd; Indian Roadmaster. Foto: Svein Kristiansen
NYTT «FAMILIEMEDLEM»: Steen Gunnar Heim, en av eierne i Twin Thunder Lyngdal, og markedssjef for Polaris sin skandinaviske avdeling, Niklas Frisk viser frem Indian-familiens nyeste tilskudd; Indian Roadmaster. Foto: Svein Kristiansen

Indian for «alle penga»

De to siste årene har Twin Thunder vært forhandler for Polaris Victory og Indian. Nå blir det Indian for «alle penga».

Nå satser lyngdalsbedriften enerådende på Indian da motorsykkelprodusenten Polaris legger ned produksjonen av Victory.

Satser stort
I følge markedssjef for Polaris sin skandinaviske avdeling, Niklas Frisk, har Victory blitt et kvalitetsmerke for mange MC-interesserte.

– Da er det selvfølgelig kjedelig at det ikke skal drives videre, sier Frisk og fortsetter:

– Vi kommer til å ta vare på våre kunder på Victory som før, og tilgangen på deler og service blir opprettholdt i minst ti år fremover, forsikrer markedssjefen fra Sverige.

Ved å avslutte Victory-kapittelet, åpner Polaris for muligheten til å rendyrke Indian som merke og produsenten slipper å ha to konkurrerende merker i produktkatalogen.

– Vi kommer til å satse enda mer enn tidligere da vi nå har en større stab som kun arbeider med Indian. I tillegg vil vi satse mye større på å ta MC-markedet, sier Frisk.

– Må erfares
Salg– og butikkansvarlig Steen Gunnar Heim hos Twin Thunder i Lyngdal tror storsatsningen kan bidra til å gjøre Indian til et av de ledende i bransjen.

– Vi blir i hvert fall en diger aktør som ikke blir usynlig i markedet. Nå kommer det også flere nye modeller blant annet på «custom»-siden.  Det skulle ikke forundre meg om det blir en design fremover som har litt av begge merkene i seg, sier han.

– Det kommer utrolig mye tøft fra Indian fremover, ikke minst 2017-modellen av Roadmaster. Her er den gamle Indian-sjelen koblet med moderne teknologi, noe som er utrolig artig og som nesten må erfares, mener Heim.

– En utrolig utvikling
Lyngdalsbedriften deltok på MC-messa for første gang i 1988. Den gang ble messen arrangert i Sandvika, senere på Sjølyst før messen ble flyttet til Norges Varemesse på Lillestrøm.

– Det har vært en utrolig utvikling, både av med tanke på merkene som produseres, men ikke minst har utvalget av utstyr man kan få til motorsykkelen vokst betraktelig. Interessen blant folk flest er også en helt annen, MC-entusiasten er ikke lenger bare en som er knyttet mot en MC-klubb, men alt fra ungdommer til eldre, menn og kvinner, sier Heim.

Norges største MC-messe
Selv om det er en nasjonal messe mener Lyngdalsbedriften det er viktig å stille.

– En nasjonal messe som dette er grusomt viktig, mener Steen Gunnar, her kan du treffe likesinnede, prate direkte med importørene og sammenligne sykler for å finne den man trives best med.

Steen Gunnar oppfordrer MC-interesserte til å benytte messetilbudet som er tilgjengelig på Lillestrøm.
– Gjør det til en opplevelse og en vennetur, prøvesitt, ta bilder, drøm litt. Messen samler jo alle aktørene på et brett og så er det jo kun annethvert år, så gjør det til en fast tur i gjengen. Alle dager ellers i året er jo vi hver for oss med butikkene våre, og da er du selvfølgelig velkommen når som helst, oppfordrer han.