fbpx
Annonse:
SPENT: Varehussjef Elin Corneliussen Og Daglig Leder Glenn S. Olsen Er Spente På Den Nye Satsningen.
SPENT: Varehussjef Elin Corneliussen og daglig leder Glenn S. Olsen er spente på den nye satsningen.

Nytt liv til Hødnebø

Siden 2012 har det vært stille rundt ikoniske Hødnebø. Nå vil daglig leder i Møbelringen Kristiansand, Glenn Olsen, vekke den gamle møbelprodusenten til live igjen.

Hødnebø har produsert møbler siden 1904, men ble hardt rammet av finanskrisen for rundt 10 år siden. I 2012 ble de kjøpt opp av Møbelinvest Holding, og siden har det vært stille rundt selskapet. Nå har Møbelringen sikret seg eksklusiv rett til å selge Hødnebøs nye kolleksjon, og Glenn Olsen fra Kristiansand blir en av nøkkelpersonene som skal bidra til å blåse nytt liv i den tradisjonsrike norske merkevaren.

Har stor tro
Møbelringen satser stort når de nå lanserer et eksklusivt samarbeid med den norske møbelprodusenten Hødnebø. Selv har Olsen stor tro på satsingen, og gleder seg til å være med på relanseringen av en stor norsk merkevare.

– Jeg husker Hødnebø veldig godt for deres design og kvalitet. At vi i Møbelringen Kristiansand nå får muligheten til å tilby deres nye kolleksjon, er utrolig spennende. Dette er fantastiske nyheter både for oss i Møbelringen og kundene våre i kristiansandsområdet, mener Glenn Olsen.

Den siste tiden har han sørget for at Møbelringen-varehuset er rigget og klart til relanseringen av den nye Hødnebø-kolleksjonen som kommer i slutten av måneden. Selv ser Glenn frem til å ønske sine kunder velkommen til et enda bredere utvalg av kvalitetsmøbler.

– Hødnebø er en møbelprodusent som har stått sterkt i folks minne i mange år. Når kolleksjonen står klar for salg denne høsten skal vi sørge for å gjøre vårt for at Hødnebø igjen skal bli en av de sterkeste merkevarene innen møbel og interiør her til lands, forteller Møbelringen-sjefen.

Strategisk samarbeid
For Møbelringen er samarbeidet strategisk viktig, og en av de viktigste grepene kjeden gjør for å styrke sin posisjon og tiltrekke seg nye kunder. For Hødnebø markerer det eksklusive samarbeidet starten på en ny æra, ved at merkevaren igjen blir tilgjengelig via Møbelringens butikker.

Administrerende direktør i Møbelringen, Henning Eriksen, har stor tro på satsingen, og påstår at responsen fra de mange butikkene har vært utelukkende positiv.

– Våre varehussjefer og ansatte er ekstremt positive til introduksjonen av Hødnebø. Spesielt gjengen vår i Møbelringen Kristiansand som har gjort en fantastisk innsats med å stelle i stand varehuset til relanseringen av en av Norges mest tradisjonsrike merkevarer. Jeg gleder meg til å følge med på utviklingen utover høsten, sier Eriksen.

– Selv om satsingen innebærer investeringer både for kjeden og for de mange butikkene, er det stor enighet om at dette innebærer et viktig løft for kjeden. Den vil bidra til å styrke Møbelringens posisjon og ikke minst tiltrekke nye målgrupper og skape vekst, fortsetter direktøren.