fbpx
Annonse:
VINN-VINN: Senterleder Liv Andersen Og Salgssjef Erik Dåsnes Kan Glede Seg Over Tidenes Sommer, Både For Sørlandssenteret Og For Bay Auto.
VINN-VINN: Senterleder Liv Andersen og salgssjef Erik Dåsnes kan glede seg over tidenes sommer, både for Sørlandssenteret og for Bay Auto.

Suksess på Sørlandssenteret

(Annonsørinnhold) Bay Auto på ny arena:

Fra februar har Ford-forhandler Bay Auto inntatt Sørlandssenteret med eget showroom. Siden har salgstallene for personbiler pekt én vei, nemlig oppover.

 

– Nåja, vi fikk jo koronaen midt i fleisen med nedstengning av Norge i mars – ikke særlig god timing siden vi startet på senteret bare et par uker før, forteller Erik Dåsnes, salgssjef hos Bay.

Bilbransjen fikk panikk.

– Det gjorde vel alle bransjer. Jeg tenkte at i en slik situasjon kunne vi velge ett av to; enten stenge av på senteret, eller bare kjøre på. Vi valgte det siste og bestilte 150 biler, de fleste Kuga plug-in-hybrid. Vi har ikke angret. Saker og ting tok seg nemlig fort opp igjen ut over våren og sommeren. I juli satte vi salgsrekord og Ford var mest solgte personbilmerke i vårt distrikt, avslører en tydelig tilfreds salgssjef.

Nå har han bare én utfordring; å få nok biler til å dekke etterspørselen etter populære modeller, de fleste strømførende.

Rekordomsetning

Historien til Dåsnes likner til forveksling på hva senterleder Liv Andersen kan berette.
– Klart det var tøft også for Sørlandssenteret da Norge stengte. 70 av 150 butikker måtte stenge, men så skjedde det gradvis en endring, og 1. juni gikk vi tilbake til ordinære åpningstider etter en periode med avvikende åpningstid for flere virksomheter. Sommeren, spesielt juli, har vært tidenes beste for senteret. Målt i omsetning, kom vårt senter på topp i juli måned blant alle landets kjøpesentre. Vi var faktisk på høyde med julemåneden desember, både med hensyn til omsetning og besøkstall.

Nordmenn i Norge

Forklaringen er økt hjemme-turisme.
– Det er hva vi hører fra mange hold, at nordmenn ferierte i eget land denne sommeren og dekker opp for turister fra utlandet. Med Dyreparken som nærmeste nabo blir det også mye besøk, og ellers har det gått ut oppfordringer fra næringsliv og offentlige myndigheter om å handle lokalt. Vi har hatt en fantastisk sommer på Sørlandssenteret, sier hun. Jon Halvard Grefstad, selger av nybil hos Bay, er den som har vært til stede for å møte potensielle kunder på Sørlandssenteret. Det vil si, da det har vært mulig å komme fra hos Bay Auto lenger nede i parken. Der har det vært nok å henge fingrene i med tidenes salg av både nye og brukte biler.
Rause åpningstider

En av fordelene med å være på senteret er utvidet åpningstid i forhold til butikken.

– Her er det åpent fra 10-21 på hverdagene. Det handler kort og godt om å møte folk der de er, understreker han.

– Og gjenkjennelseseffekt, supplerer Erik Dåsnes.

– Når vi er synlige med våre modeller midt i strømmen av handlende, blir det lett til at vi kommer på handlelista til folk som er i markedet for ny bil, eller brukt, for den saks skyld.
Felles suksess og positive synergier er ord som sitter løst hos senterleder og salgssjef etter at Ford gjorde sitt inntog på Sørlandssenteret.

 

SHOWFAKTOR: Fords personbiler er synlig til stede på Sørlandssenteret, konstaterer Erik Dåsnes og Jon Halvard Grefstad fra Bay Auto, her med en Ford Kuga og Ford Explorer, begge med ledning.