fbpx
Annonse:
Sprekeste Noensinne: Nye Across Er Suzuki’s Sprekeste Modell Noensinne, Og Klassens Kraftigste Plug-in Hybrid. Et Stort Antall Velutstyrte «First Edition»-versjoner Står Nå Klare For Rask Levering.
Sprekeste Noensinne: Nye Across er suzuki’s sprekeste modell noensinne, og klassens kraftigste plug-in hybrid. Et stort antall velutstyrte «First Edition»-versjoner står nå klare for rask levering.

Nye Suzuki Across: En råflott familie-SUVNye Suzuki Across: En råflott familie-SUV

RSA BIL – Ny familie-SUV

Klassens ledende plug-in hybrid, romslig familie-SUV med firehjulstrekk, og sprekeste Suzuki noensinne. Nye Suzuki Across er kommet for å gjøre seg bemerket!

 

Mellom jobb og barnehage, familiekjøring og helgeturer på hytta, er det vanskelig å finne en bil som klarer alt like bra. Men om du er på jakt etter en bil som pendler helelektrisk og økonomisk i arbeidsuken, og samtidig har krefter, plass og firehjulstrekk til en hyttetur på vinterføre med hele familien, da bør du bemerke deg den nye Suzuki Across.

Takket være et intimt samarbeid med Toyota har Suzuki fått bygge sin nye toppmodell på drivlinjen til nye Rav 4, dog har de gjort noen grep for å gi bilen en røffere og mer iøynefallende look, samt noen viktige forskjeller for å understreke logoen i grillen. Dermed har Suzuki gjort et samarbeidskupp og sikret seg et flaggskip av en bil til en fornuftig pris som allerede er en storsuksess i Norge.

 

Beste elektriske rekkevidde

Nye Across er en plug-in hybrid der det viktigste er at du kan lade batteriet med kabel til det er fullt, og kjøre som ren elbil så lenge det lar seg gjøre. Med klassens beste elektriske rekkevidde vil Suzuki Across sørge for at det meste av hverdagskjøring kan gjøres helelektrisk, mens bensinmåleren står på stedet hvil.

Frank Gumpen er salgssjef for Suzuki hos RSA BIL Kristiansand i Sørlandsparken og forteller at det unike med denne bilen er den imponerende lange elektriske rekkevidden. Fulladet kan du kjøre helelektrisk i hele 75 km, men den har testet opptil 10 mil ved riktig kjøring.

Aldri tom for strøm

Selv om Across går helelektrisk helt til den er tom, så går den aldri helt tom for strøm. Da hjulakslene er separate og bakakselen kun er koblet til elektriske motorer, er rygging og firehjulstrekk strømstyrt. Når strømmen er på et minimumsnivå skrur derfor bensinmotoren seg på for å lade og spare strøm til disse funksjonene, helt automatisk.
– Det er det som er så smart med plug-in hybrid. Bilen vil automatisk velge elektrisk bruk, men når den er tom så slipper man rekkeviddeangsten ved en ren elbil. Totalt har du omtrent 1100 kilometers rekkevidde, forteller Gumpen.

Sprekest noensinne!

Suzuki Across kombinerer en sterk 2,5 liters bensinmotor med to elektriske motorer på 134kW og 40kW. Til sammen gir dette en motoreffekt på hele 306HK og får bilen fra 0-100 km/t på kun 6 sekunder. Det gjør den store familie-SUVen til den sprekeste Suzukien noensinne!

Across har også fått et nytt og forbedret firehjulsdriftsystem, et viktig element for Suzuki som er godt kjent for å tilby firehjulsdrift på alle sine modeller i Norge.

Stor familie-SUV

Siden Grand Vitara forsvant i 2014 har Suzuki savnet en større personbil i sitt utvalg. Når merket kalte sin nye modell bare for Vitara var det nesten å forvente at det lå noe større og ventet like rundt hjørnet.
– Dette er jo en vesentlig større bil enn forgjengerne, og som gir skikkelig storbilfølelse. Her kan familien på fem sitte komfortabelt og med god plass alle sammen. Bilen har også et romslig bagasjerom på 500 liter, så størrelsesmessig er dette en perfekt familie-SUV, forteller Gumpen.

Leveringsklar allerede!

Gumpen mener den nye familie-SUVen gir et godt løft til bilmarkedet i sin klasse, og ekstra spennende er det at Suzuki har sikret seg et stort antall lagerbiler med kort leveringstid på deres nye toppmodell.

– De første 800 bilene er på plass allerede, og er leveringsklare «First Edition»-versjoner. Det betyr at de er maksimalt utstyrt fra fabrikk. Å sikre seg en så flott og godt utstyrt ny modell i stort antall og med kort leveringstid er ganske unikt, og et stort løft for Suzuki, forteller Gumpen.

For er du raskt ute kan du sikre deg en Suzuki Across «First Edition»-versjon, med utstyr til en verdi av 45.000 kroner inkludert i prisen, og levering innen kun 14 dager.
Utstyr inkluderer en rekke sikkerhetsutstyr, som kollisjons­vern med autobrems, dynamisk cruise control, blindsonevarsel og filskiftevarsel. I tillegg er det skinnseter, elektrisk bagasjeromsluke med kick-­åpning, oppvarmet ratt, Apple carplay og Android auto, opplyser forhandleren.

Reservedekk

I Across finner du forresten noe Rav4 ikke har, nemlig reservedekk. De fleste bilprodusentene har gått over til reparasjonssett i stedet for reservehjul. Vi tror mange bileiere vil applaudere et reservedekk. Som riktignok er av den nye, tynnere typen, men som du kjører greit på til nytt hjul er på plass. Dermed mister du litt bagasjevolum under golvet, men fortsatt er det mulig å putte ladekabelen ned ved siden av reservehjulet. 500 liters volum burde holde for de fleste, bagasjerommet er både bredt og dypt, men batteriene stjeler litt av høyden, som i Rav4.

Et stort løft

Den nye toppmodellen til Suzuki er uten tvil en bil som passer de fleste, og et stort løft for Suzuki i dette segmentet. En velutstyrt, rimelig plug-in hybrid, med god plass, høy ytelse, firehjulstrekk og klassens beste elektriske kjørelengde er dette faktisk både en ­økonomisk, miljøvennlig og spennende bil å kjøre.

 

Stort løft: Salgssjef Frank gumpen hos RSA Bil Kristiansand forteller at nye Across vil gi et stort løft til bilmarkedet i sin klasse.

klassens beste: Med klassens beste elektriske rekkevidde vil Suzuki Across gjøre det meste av hverdagskjøring helelektrisk, mens bensinmåleren står på stedet hvil.

Romslig: Innvendig gir Across en umiddelbar storbilfølelse, med inventar i stil til deres nye toppmodell.