
Det skal rocke!!
Headlinere i kø, og en festival som var kraftig savnet før den gjenoppsto: Det ligger til rette for en musikkfest av de sjeldne når Norway Rock Festival inviterer til festival 7.-9. juli. Nå er oppfordringen fra festivalledelsen og sikre seg billetter.
– Pågangen har vært stor, forteller en godt fornøyd pressesjef Ann Frestad.
I 2016 var det 10 år siden festivalen først så dagens lys, da som Kvinesdal Rock. Området hadde tidligere vært benyttet som treff for MC-folket. En dristig og fremoverlent gjeng tok hansken og satte i gang for at festivalen skulle gjenoppstå, etter at årene måtte legges ned etter 2011.
5.000 solgte billetter
I fjor var man i gang på nytt, og det var tydelig at festivalen var savnet. 5.000 solgte billetter var status da arrangøren var ferdig med fintellingen etter fjorårets arrangement.
– Ambisjonen vår om at Norway Rock skulle gjenoppstå ble innfridd. Hadde det ikke vært for en stor gjeng som bidrar praktisk, at bandene virkelig leverte og et næringsliv som har stilt opp på en så flott en måte, ville vi aldri ha klart å oppnå det vi gjorde, sier Frestad.
Kombinasjonen av god stemning, en festival på et konsentrert område, og mye bra musikk, har gjort susen. Ann Frestad forteller at det var med stort pågangsmot at arrangøren gikk i gang med forberedelsene til årets musikkfest.

25 band
Før jul var en rekke headlinere på plass, og veldig mange nye kom til på nyåret. Samlet har 25 band takket ja til å komme, med Europe, Seigmen, Convincing Clearity, Sahg, Blackbow, Kvelertak, In Flames og Kvinesdals egne Luxus Leverpostei, som noen av de mest kjente.
Det ligger en klar filosofi bak de bandene som er med.
– Det blir en god kombinasjon av kjente og store navn, kombinert med mindre grupper som er på vei opp og frem. Dermed får publikum det de ønsker, sier Frestad.
Publikum
– Det som er så artig, er at Norway Rock Festival trekker publikum fra et stort geografisk område. Kjøperne er hjemmehørende fra alt fra øst til vest og nord til sør, vi har sågar også noen som kommer fra utlandet. Nå håper vi enda flere sørlendinger kjenner sin besøkelsestid og starter sin sommerferie hos oss, sier Ann Frestad.